Ondanks de natte en koude baan tijdens de eerste training moesten we toch slicks vertrekken, dit zorgde voor de nodige spanning. Maar dankzij deze opruiming van de baan, door de Cup rijders, kregen de SuperCup piloten een droge baan voor hun training.
Door een stijging in temperatuur doorheen de dag (en een daling van de vochtigheid) werden de wedstrijden op een droge baan gereden.
Dit verhinderde echter niet dat de eerste SuperCub wedstrijd wegens een valpartij na enkele rondes gestopt werd.
Ook tijdens de eerste Cup wedstrijd was er in ronde 8 een valpartij, ditmaal door Gert Bertels; piloot van Attack.
De schade bleef echter beperkt tot schuifschade. Gelukkig bracht Yves Dirckx het er beter vanaf met een mooie 3de plaats in de 600CC klasse.
Tijdens de 2de wedstrijd van de Supercup verbeterde Nico Verelst zijn Persoonlijk Record en bracht dit naar 1:42,121.
Opnieuw won Yves Dirckx een podium plaats tijdens de 2de Cup race. Deze keer verroverde hij de 2de plaats in de 600CC klasse. Deze plaats mocht hij delen met Ino Van Craen, piloot in de +600CC klasse en trotse sponser van Team Attack.